Insikt och livserfarenhet är långt ifrån samma sak (2010-04-18, 22:52)

Jag insåg precis att jag bara vädrade ur saker som jag tänker på dagligen. Där ser man hur mycket skit som kan fastna i huvudet. Det är också ett tips jag vill ge till folk, vädra ur all skit ibland. Jag känner att jag har någon som lyssnar nu, men innan satt jag helt seriöst och snackade om ingenting med mina hundar, eller min TV. Man mår bättre utan alla tankar som drar ner en.

Jag hade tänkt att lägga mig för ett bra tag sen.., sen somnade jag i soffan. Så nu sitter jag här, med lite för lite på hjärnan helt plötsligt och både njuter och små-våndas av faktumet att jag bara har en tanke på hjärnan. Det känns som hyckleri att inte kunna stå bakom det man skriver, men jag är riktigt kass på att sluta tänka ibland. Ofta går det underbart, men ibland går det verkligen inte och nu är det bara jobbigt.

Livsnjutning är att inse att ett överflöd av pengar inte är värt något, att tid och lycka är ovärdeligt och att inse att det inte är slöseri med tid att inte göra någonting ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0