Framtidens hav (2010-04-01, 16:09)

Jag skrev för någon vecka sen hur mycket saker kan ändras. Hur man har planerat livet, men när man väl ska ta steget så inser man att valet är fel. Jag tycker det är dags att prata om andra sidan, hur det är viktigt att ha börjat drömma vid en punkt, även om målet kanske är okänt. 

Vi har alla något vi vill i livet. Jag har själv börjat på listan med saker jag vill göra innan jag dör. Det viktiga är att vi vågar börja resan. Alla kan vi styra åt olika håll, resan sker inte i en skog med stigar utan i en båt på öppet vatten, vi kan när som helst ändra riktning och destination. Kanske utan att vi ens vet om det. Att börja drömma ger oss något att hålla oss kvar vid. 

Båten kan åka fort ibland, kanske till och med för fort. Men det viktiga är att vi flyter. Så länge vi är över vattenytan kan vi ta oss vart vi vill, även om båten är lastad till tusen med Bekymmer och Besvär. Man behöver inte vara nöjd med allt som livet ger. Men jag tror att något gott kan komma ur allt bara man är positiv. 

Under vårsolens ljusa himmel släpper jag ratten, låter båten ta mig dit den vill. Det enda jag bryr mig om är att jag flyter, för flyter gör jag. Mer eller mindre än innan spelar ingen direkt roll, för jag kan fortfarande ta mig någonstans. 

Man kan komma igenom de stormigaste oceaner - allt man behöver är en dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0