Folk säger så mycket

Jag somnade lite sent, till och med för att vara jag. Mitt dygn har vridits sju timmar och stannat där. Uschfyblä.

Det vad inte det som sade till mig att börja skriva. Jag läste om hur världen skulle gått under för någon dag sen enligt något och allt vad det var.

Nu kanske ni tycker att det är väldigt svårt att försöka få ut något av det där - och det är det. Vilken tur att det inte är det jag vill säga. Eller, det är något åt det hållet som min faktiskt ganska befogade upprördhet kommer ifrån.

Enligt en del troende kristna infaller början på universums undergång den 21a maj 2011, grundat på en tolkning av Bibeln gjord av Harold Camping. Han har tidigare presenterat fakta om att vår kosmos möjligen skulle gå under vid ett flertal andra tidpunkter, samt att han har förespråkat faktumet att det fanns en grund för att Jesus Kristus skulle återvända till Jorden den 6e september 1994.

Vid hans tidigare förutsägelser finns det dokumenterade fall av folk som har tagit livet av sig för att undvika 'The Rapture'.

Ändå fortsätter han att gå ut med fler datum.

Jag ska inte säga att varken tror eller misstror. Men jag oroar mig. Inte för undergången, men för vad som händer om den inte infaller. För det kommer gå fel. Jag vet inte vad, men något.

Det är ett fascinerande ämne. Religion, högre krafter... Undra om det finns något sådant - det skulle vara spännande.

Nu ska jag äta glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0